„Šilalės artojas“ Jums siūlo prenumeruoti laikraštį pdf. formatu tiesiai į Jūsų el. paštą. 1 mėn. kaina – 7 Eur, įmonėms – 10 Eur.
Susisiekite su redakcija el. paštu: redakcija@silalesartojas.lt
arba tel. (0-449) 74195, (+370-699) 67384

Redakcija

Kviečia paroda

Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejuje veikia kvėdarniškės Vitalijos Navickienės kryželiu siuvinėtų darbų paroda. Paveiksluose vaizduojama augmenija, žmonių portretai. 

V. Navickienė siuvinėja daugiau nei 20 metų, yra išbandžiusi įvairiausius būdus, bet labiausiai jai patinka siuvinėti kryželiu. 

„Siuvinėjimas – kruopštus darbas, jam reikia didelės kantrybės, tačiau jis labai atpalaiduoja. Kartais juokauju, kad siuvinė­jimas kryželiu yra savotiškas kryžia­žodžio sprendimas: po truputį ati­den­gi vis daugiau vaizdų, kol perteiki visą. Kai manęs klausia, kodėl dažniausiai vaizduoju gėles ir vaikų portretus, atsakau, jog labai myliu savo dukras ir, ži­noma, anūkėlius, o kuri moteris nemėgsta gėlių? Ke­tu­rias­dešimt me­tų dirbau ru­sų kalbos ir dai­lės mokyto­ja Kvėdarnos Ka­zimiero Jau­niaus gimnazijoje, nuo šio rugsėjo išėjau į užtarnautą poilsį. Dabar visas laikas yra mano, ir savo pomėgiui galiu skirti jo tiek, kiek tik širdis geidžia“, – sako autorė. 

Paroda veiks iki lapkričio 9 d. 

Edita MERKELIENĖ 

Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejaus muziejininkė

AUTORĖS nuotr. 

 

Naujas „Erasmus+“ projektas

Pastaruoju metu daug kalbama apie lyčių lygybę, ly­giateisiškumą. Labai džiugu, kad naujas „Eras­mus+“ projektas šia tema pasiekė ir Šilalės Dariaus ir Gi­­rė­no progimnaziją. 

Projektas skirtas vyriausiems mokiniams – aštunto­kams. Planuojami du su­si­ti­kimai: vienas – Bu­da­peš­te lapkritį, kitas – Is­pa­ni­joje ba­landžio mėnesį. Pa­ren­gia­masis veiklų planavimo vizi­tas vyko rugsėjo 15–17 d. Bu­da­pešte. Numatyta, kokios veiklos bus vykdomos, pasiskirstyta atsakomybėmis, su­planuoti įgyvendinimo bei pro­jekto viešinimo žingsniai. Pag­­­rindinis projekto tikslas – ne tik kalbėti apie lyčių lygy­bę, bet ir skatinti pozityvų mąstymą bei lygiavertį visos visuomenės įsitraukimą į dis­kusiją. Mo­kiniai šių tikslų sieks atlikdami apklausas, ana­­­lizes savo šalyse, pristatinės rezultatus susitikimuose. Pla­­nuojama parengti ir socia­li­nę kampaniją savo mieste, sie­kiant atkreipti dėmesį į lyčių lygybės klausimus. 

Projektas pasitarnaus stere­o­­tipų griovimui, tarpkultūrinio dialogo vystymui, socia­linių barjerų įveikimui. Mo­kiniai, dalyvavę projekto veik­lose, gaus tarptautinį Youth­pass sertifikatą, liudijantį apie mokymų metu įgytas kompetencijas. 

Projektas finansuojamas Eu­ropos Sąjungos lėšomis pagal „Erasmus+“ prog­ra­mą.

Lineta DARGIENĖ

„Erasmus+“ projektų vadovė Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijoje

Darbeliuose pražydo vasara

Laukuvos Norberto Vėliaus gimnazijoje ekspo­nuojama Šilalės meno mo­­­kyk­los dailės skyriaus mokinukų darbelių tema „Gė­­­­lių žydėjimas“ ir Šila­lės socia­linių paslau­gų namų filia­lo Laukuvos vai­­kų dienos centro lan­ky­­­to­jų  kūrinėlių „Meno pasaulyje“ paroda, kuri nu­kelia į vasarą.

Paro­do­je ga­lima pamatyti gėlių iš vel­tinio, išmarginto įvairiaspalve vilna, taip pat pirmą kartą ant didelės dro­bės tapytų Laukuvos die­nos centro vaikų darbelių, iš įvairiausių sėklų kurtų paveikslų. 

Kviečiame užsukti į Lau­ku­vos Norberto Vėliaus gimnaziją ir apžiūrėti parodą, kuri bus eksponuojama iki spalio pabaigos.

Priemonės užimtumui fi­nan­­­suojamos, įgyvendinant pro­jek­tą „Vaikų ir jaunuolių kū­rybingumą, emocinę ir socialinę raišką ugdančios erd­vės sukū­ri­mas“.

Laimutė RUPŠYTĖ

Šilalės meno mokyklos dailės mokytoja ekspertė 

Sandra JOKUBAUSKĖ

Laukuvos vaikų dienos centro socialinė darbuotoja 

Netradicinė pamoka

Šilalės viešojoje bibliotekoje renginiu „Kai prabyla medis“ paminėti Žemaitijos metai. Pranešimą apie Ši­lalės krašto kultūros paveldą skaitė savivaldybės kultūros paveldo apsaugos vyr. specialistė Jurgita Vir­šilienė, o apie medžio prasmę, simbolius bei savo darbus papasakojo drožėjas Dainius Jankauskas. 

Renginyje dalyvavo Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos septintokai. Pristatydama pranešimą „Aš esu ta Žemai­tija“, J. Viršilienė sakė: „Jūs kiek­­­vie­nas ir esate ta Žemai­tija. Esa­te tie, kurie kuriate ateitį. Jūs kiekvienas galite prisidėti prie gimtojo krašto puoselėjimo tvarkant, lankant, skaitant, domintis“. 

Ji supažindino mokinius su Šilalės krašto istorija, kultūros paveldo objektais. Vieni jų – piliakalniai, kurių Šilalės rajone yra net 34. Būtent prie piliakalnių pradėjo kurtis pirmosios gyvenvietės. 

Pranešėja daugiau dėmesio skyrė Medvėgalio, Bilionių, Padievaičio, Vedrių bei kitiems piliakalniams, kal­bėjo apie Med­vėgalio ir Bi­lio­nių piliakalnių archeologinius tyrinė­jimus, buvo parodyta video me­džiaga. Pranešėja taip pat pristatė Šilalės rajono bažnyčias, išskirdama Lau­kuvos, Didkie­mio, Požerės bažnyčias bei Drungeliškės kop­­ly­čią. Pa­mi­nė­jo ir žymius kraš­tie­čius: Prezidentą Alek­sand­rą Stul­ginskį, lakūną Stasį Gi­rėną, pir­mojo Lietuvos muzie­jaus – Baublių – įkūrėją Dio­ni­zą Poš­ką, pirmųjų lietuviškų kalendorių leidėją Lau­ryną Ivins­kį, kalbininką Ka­zimierą Jaunių. 

Paskui mokiniai atsakinėjo į klausimus. Tei­singai atsakiusiųjų laukė prizai – knygutės, lankstinukai, atvirlaiškiai.

Į susirinkusiuosius gražia žemaitiška kalba kreipėsi Ši­la­lės Dariaus ir Girėno progimnazijos auklėtinis Jonas Kėbla, paporinęs linksmą istoriją.

Istorinę atmintį kūrybiniuo­se darbuose įprasminantis medžio drožėjas D. Jan­­kauskas papasakojo apie sa­vo pirmąją pažintį su medžiu prieš septynerius metus. Nuo to laiko jo darbai tobulėjo, augo ir medžio panaudojimo galimybės bei technologijos. D. Jan­kaus­ko darytų suoliukų, stogastulpių galima rasti visame rajone. Medžio drožėjas pristatė savo darbus: dubenėlius, šaukštus, suvenyrus, namų dekoracijas ir kt. Šiuos eksponatus galima apžiūrėti bibliotekos Vaikų literatūros skyriuje (III a.). 

Be to, kiekvienam vaikui jis įteikė rankų darbo suvenyrus – medinius magnetukus. 

Renginio dalyvius pasveikino rajono savivaldybės administracijos direktorius Val­de­maras Jasevičius.

Rima NORVILIENĖ

Šilalės viešosios bibliotekos Komunikacijos ir informacinių technologijų skyriaus vedėja 

AUTORĖS nuotr.

Šilumos tiekėjai pasiruošę kompromisams

Kaip niekada anksti – spalio 1 d. Šilalėje prasidėjęs šilumos tiekimo sezonas jau kelia aistras. Vos tik oras šiek tiek sušilo, gyventojai pradėjo skųstis, kad butuose per karšta, o šilumos tiekėjai specialiai nereguliuoja temperatūros, taip siekdami pasipelnyti. Į redakciją paskambinę Dariaus ir Girėno gatvės 39 namo gyventojai tvirtina, jog yra priversti dieną naktį laikyti atidarytus langus, ir baiminasi būsimose sąskaitose įsivaizduojamų sumų. Be to, žmonių manymu, anksti pradėdama šildymo sezoną, savivaldybė pataikavo daugiau uždirbti norintiems šilumos tiekėjams. Sinoptikai šiomis dienomis pranašauja oro atšilimą, todėl gyventojai nerimauja, kad ir vasarą primenančiu laikotarpiu jiems reikės mokėti už butų šildymą.

Daiva BARTKIENĖ

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr.79

Projektų lėšos nusėda ir valdininkų kišenėse

Prieš keletą savaičių išspausdinus informaciją apie savivaldybės administracijos darbuotojams mokamus atlyginimų priedus už Europos Sąjungos finansuojamų projektų administravimą, netikėtai sulaukėme priekaištų, jog atskleidėme toli gražu ne viską. Skaitytojai pastebėjo, kad kai kuriems savivaldybės administ­racijos darbuotojams priedai mokami vos ne už atėjimą į darbą: kaip kitaip gali vertinti papildomą atlygį už pareigas, atliekamas darbo metu?

Daiva BARTKIENĖ 

Algimanto AMBROZOS nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr.79

 

 

Režisierius Gytis Padegimas: „Opera „Kelionė į Tilžę“ diktuoja kūrėjui, o ne atvirkščiai“

„Iki premjeros laiko liko nebedaug, tad mano mintyse tik būsimos operos vaizdiniai: matau personažus, atskiras scenas... Eduardo Balsio muziką klausiau daugybę kartų. Kita vertus, manau, kad repeticijose turi išlikti improvizacinis pradas“, – sako Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre operą „Kelionė į Tilžę“ statantis režisierius Gytis Padegimas.

Jo režisūrinį „kraitį“  sudaro net 115 teatre ir televizijoje sukurtų spektaklių, iš jų 40 buvo pastatyti pagal lietuvišką dramaturgiją.  Beje, daugelis G. Padegimo režisuotų spektaklių pasižymi ir komercine sėkme – pavyzdžiui,  Giedriaus Kuprevičiaus miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais” spektakliuose salės vietų užimtumas siekdavo net 120 procentų...

Pats laikas statyti E. Balsio operą „Kelionė į Tilžę“?

Šiemet ne tik kompozitoriaus Eduardo Balsio „laikas“, bet ir metas prisiminti dramaturgą Hermaną Zudermaną (1857–1928), gimusį Macikų kaime netoli Šilutės. Kitais metais švęsime Lietuvos teatro šimtmetį, kuris skaičiuojamas nuo H. Zudermano pjesės „Joninės“ pastatymo. Prieš karą buvo labai populiari H. Zudermano pjesė „Drugeliai“, o jo apysaka „Kelionė į Tilžę“ virto E. Balsio opera ir Arūno Žebriūno filmu.

Simboliška, kad minint E. Balsio 100-ąsias gimimo metines Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre ruošiamasi gražiai premjerai. Anso ir Indrės meilės istorija labai šiuolaikiška... Atrodo, gyvena pora, turi vaikus, sodybą, nieko netrūksta, bet į jų tarpusavio santykius įsimeta nuobodulys. Kaip sakė poetas Justinas Marcinkevičius, pradeda žmonės viens kitam dulkėti ir be dulkių tampa pilki, svetimi. Tada subręsta didelės išdavystės. Prireikia tos „Kelionės į Tilžę“ kaip kelionės į save, į savo ištakas, kad dramatiškai, netgi  žūties kaina atpažintum tikrąją meilę... Man atrodo, kad H. Zudermanas labai aiškiai kalba apie tai. Ir E. Balsys ne veltui paėmė šį siužetą savo operai. Ta mūsų laimės paukštė čia pat, o mes esančio šalia nematome. Ieškome kažkur kitur... Gerai ten, kur mūsų nėra. Tereikia pajausti. Nuo savęs nubraukti kasdienybės dulkes, nuobodulį, pamatyti pasaulį kone vaiko naiviomis akimis. Suprasti, kad tavo artimi žmonės ir yra tavo tikrasis gyvenimas. Deja, supratimas ateina skaudžia kaina. Ir Ansas, kuris norėjo vardan naujos sukrečiančios meilės atsikratyti ištikimosios žmonos Indrės, praregi vėlokai... Už išdavystės nuodėmę, atliktą tik mintyse, jis sumoka savo gyvybės kaina. Ir tai pamoka mums visiems. Tai tarsi iliustracija garsiajai tezei: nuodėmė, kai nusidedi žodžiais, darbais ar mintimis. Nors Ansas tik ketino atsikratyti Indrės, likimo sąskaita jam buvo atsiųsta iš karto.

Kuo ši meilės trikampio istorija aktuali šiandienos žmogui?

Ir šiandien visuomenėje matome panašias istorijas. Žmonės lengvai atsisako savo artimųjų, šeimos... Pasikeitė tik aplinka, o Anso ir Indrės šeimos išdavystės dramos tebevyksta.

„Kelionė į Tilžę“ ypatingai jautru kurti pamaryje. Juk ši istorija ir įvyko netoli Klaipėdos: pasakojame apie pamarį, Nemuną, jo pakrantes. Jauti tą istorijos ir gamtos susiliejimą. H. Zudermano prozos ir E. Balsio muzikos susiliejimą.

Kuo ypatinga operos muzika? Kuo išskirtinis bus jos pastatymas Klaipėdoje?

E. Balsio operos „Kelionė į Tilžę“ muzika – galinga, tiršta, įdomi. Manau, ji buvo parašyta per anksti. Pirmoji ir lig šiol vienintelė operos „Kelionė į Tilžę“ premjera 1980 m. birželio 29 d. įvyko LNOBT: pastatymą sukūrė dirigentas Jonas Aleksa, režisierius Rimantas Siparis ir dailininkas Feliksas Navickas. Ano meto publika, ką čia slėpti, nemokėjo jos tinkamai priimti ir suprasti. Ši opera yra sunki: muzika galinga, simfonizuota, sultinga, jos daug... o veikėjų tik keletas. Mūsų, kap statytojų, uždavinys praplėsti kamerinio veiksmo vizualines ribas. Mes tarsi permetame sąsają į „Eglę žalčių karalienę“, kartu su choreografe Edita Stundyte įvedame baletą, bet netiesiogiai... Paprašiau, kad baleto artistai tiesiog šoktų pagal nuostabią E. Balsio muziką. Tiesiog šokama, nieko nevaizduojant.

Scenografė Birutė Ukrinaitė nesistengė tiksliai atkurti etnografinių Mažosios Lietuvos kostiumų detalių: jos bus pastebimos tik akylam stebėtojui. Kostiumai operai „Kelionė į Tilžę“ gimsta eksperimentų būdu, nes naudojama batika. Damos galės pasigrožėti, pasidomėti, iš ko ir kaip jie pagaminti. O scenografija bus susieta su H. Zudermano istorija, su E. Balsio muzika, su marių vėju...  

Beje, operos „Kelionė į Tilžę“ muzikinę medžiagą redagavo E. Balsio mokinys, kompozitorius Giedrius Kuprevičius. Neseniai per televiziją pamačiau kalbant kompozitoriaus sūnų Audrių Balsį, iš jo išgirdau, kad daina „Žuvėdra, žuvėdra“ iš operos „Kelionė į Tilžę“ buvo labai mylima kūrėjo. Ir aš manau, kad daina apie žuvėdrą yra kone šio kompozitoriaus ženklas. Mums visiems suvirpa širdis išvydus skrendančią žuvėdrą, net kai keltu plaukiame... Žuvėdra palaužtais sparnais – banali metafora, bet ji tarsi pirmapradė. Žuvėdra palaužtu sparnu kiekvienam primena neišsipildžiusias viltis, nepasiektą laimę, gyvenimo pilnatvės stygių.

Jums pačiam dramos ar muzikiniai pastatymai artimesni?

Daug dirbau su E. Balsio mokinio G. Kuprevičiaus kūriniais: 2014 m. pastatytas miuziklas „Ugnies medžioklė su varovais“, 2017 m. – tezių opera „Liuterio durys“, skirta Reformacijos 500 metų jubiliejui. Beje, miuziklą „Ugnies medžioklė su varovais“ kartu su scenografe B.Ukrinaite kūrėme net tris kartus ir vis skirtingai. Dabar statau G. Kuprevičiaus mokytojo E. Balsio operą. Man didžiulis džiaugsmas ir garbė, kad Muzikinis teatras pakvietė imtis šio kūrinio.

Kaip gimė jūsų meilė operai?

Aš operą myliu nuo vaikystės, nes mamos giminaitė dainavo operoje. Nuo mažens klausiau ir žiūrėjau operas, bandžiau jas suvokti. Mano teatro pažinimas prasidėjo ne nuo dramos. Opera mane patraukė ir sužavėjo visam gyvenimui. Opera – žanras, verčiantis režisierių būti labai tiksliu: partitūra, taktai... Negali išsiplėsti kaip dramoje, kur spektakliai gali tapti begaliniais. Operoje turime į tikslų laiko intervalą sutalpinti ir vaizdą, ir mintį, ir psichologiją. Tai iš kūrėjo reikalauja didelio susikaupimo, atidumo ir disciplinos. Manyčiau, kad operos pastatymas reikalauja didesnio profesionalumo nei dramos. Nes opera diktuoja kūrėjui, o ne atvirkščiai (juokiasi).

Aptarėm operą „Kelionė į Tilžę“ su maestro Stasiu Domarku. Ir jo nuomone 1980 m. pastatytas spektaklis pilnai neatskleidė E. Balsio užmanymo. Prieš keturis dešimtmečius pastatyta opera buvo rodoma neilgai ir repertuare neįsitvirtino. Norisi, kad šis mūsų pastatymas „Kelionę į Tilžę“ padarytų mėgstama bent jau operos mėgėjų, melomanų. Kad žmonėms liktų šios operos įspaudas, kad pastatymas nenugultų į archyvus.

Kaip sekasi sujungti į darnią visumą gausų kūrybinį kolektyvą: solistus, šokėjus, orkestrą? Kokių draminių užduočių esate parengęs operos solistams?

Operos herojų bendravimas labai subtilus, paremtas nuojauta, intuicija. Tai herojai, vienas kitą jaučiantys ir suprantantys iš pusės žodžio arba pauzės. Reikės galvoti, kaip tai išreikšti... Jei tai būtų kinas, panaudotume stambų planą. Ieškosime kokiais ženklais perteikti gyvenimo substratą.

Ši opera – kietas riešutėlis. Jau repetuoja baletas: mačiau pirmus judesius, kurie man pasirodė labai įdomūs. Kadangi Muzikinis teatras rekonstruojamas, spektaklio komanda dirba skirtingose salėse. Visi kaip bitės rinksime savo medų, o paskui sunešime į vieną korį. Manau, kad repeticijose turi išlikti improvizacinis pradas. Režisierius neturi diktuoti artistui, ką daryti. Solistai studijuoja savo partijas, vyko perklausa, tad labai įdomu, kaip jie suprato savo būsimus vaidmenis. Mums būtina surasti bendrą, visus tenkinantį vardiklį.

Pagrindinius vaidmenis operoje „Kelionė į Tilžę“ atliks ne tik klaipėdiečiai, bet ir sostinės solistai. Indrės partiją dainuos Rita Petrauskaitė, Agnė Stančikaitė ir Ieva Juozapaitytė, jos vyro Anso – Mindaugas Zimkus ir Rapolas Baranauskas, Anso meilužės Bušės – Gabrielė Kuzmickaitė ir Ernesta Stankutė, Indrės tėvo Jakštaičio – Valdas Kazlauskas ir Artūras Kozlovskis, kaimynės Anės – Dalia Kužmarskytė ir Aurelija Dovydaitienė, o Žuvėdros (yra ir toks personažas) – Dalia Kužmarskytė ir Jadvyga Grikšienė.

Svarbus vaidmuo tenka ir Muzikinio teatro orkestrui su dirigentu statytoju Tomu Ambrozaičiu. Partitūra labai sudėtinga ir daugiasluoksnė: tai ne lengvos melodingos frazės... Ją įveikti prireiks nemažų dirigento ir orkestrantų pastangų. Egzistuoja dvi kontrastingos operos statymo tradicijos: pirmoji teigia, kad opera kaip muziejus – kaip parašyta, taip ir darome nenukrypdami; antroji – kai viskas transformuojama, dirbtinai šiuolaikinama, ir garsieji Richardo Wagnerio operų dievai tampa mechanikais su purvinais garažo kostiumais. Aš manau, būtinas protingas šių tendencijų vidurkis. Opera turi išplaukti iš muzikinės medžiagos ir šiuolaikinių kūrėjų požiūrio. Mene labai svarbus giluminis kodas, kuris ir veikia žmogų, o ne vienadieniai „stulbinimai“ ar aktualijos, kurias gali rasti „paguglinęs“...

Esate sukūręs daugiau nei šimtą spektaklių. Kuo jums opera „Kelionė į Tilžę“ bus ypatinga?

Tai – mano trečiasis pastatymas Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Pirmasis, 2008 m. sukurta dviejų veiksmų opera vaikams „Ką senelis padarys, viskas bus gerai“ buvo labai sėkmingas, ilgai rodytas. Po jo mane pakvietė statyti vaikiškos operos „Bruknelė“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre – ir ją scenoje lydėjo sėkmė. Antrasis mano muzikinis pastatymas Klaipėdoje buvo Claude‘o Debussy opera „Pelėjas ir Melisanda“. Deja, nelemtai susiklosčius aplinkybėms, spektaklis nebuvo baigtas – žiūrovams pristatėme jį tik kaip operos laboratoriją. Tikiuosi, kad trečiasis Muzikiniame teatre sukurtas spektaklis bus laimingesnis.

Tarkim, prieš ateidami į premjerą žiūrovai perskaito H. Zudermano „Kelionę į Tilžę“. Bet ko jiems tikėtis scenoje?

Žiūrovui-klausytojui nereikia tikėtis gražių vingrių melodijų... Mano kredo – nuoširdumas, tikrumas. Žiūrovų laukiame „karšta širdimi ir atviromis akimis“. Ir ausimis, aišku... Kad žiūrovas norėtų išgirsti, suvokti.

Turime daug lietuvių kompozitorių, tačiau tik E. Balsio gimimo 100-metį minime. Jo kūryba to verta. Reikia jo palikimą branginti ir vertinti – ypač pajūrio ir pamario krašto žmonėms, nes  iš čia kūrybiniu keliu žengė H. Zudermanas ir E. Balsys. Juk pamario gyventojai ir yra „Kelionės į Tilžę“ veikėjų ainiai. H. Zudermano kūrinyje sakoma, kad kai Ansas paskendo, po devynių mėnesių Indrei gimė įpėdinis. Nežinau, kaip tai atspindėsime operoje, bet skaitytojams atskleidžiu šią paslaptį.

O laivas bus?.. Gal atskleisite daugiau scenografijos detalių?

Laivas buvo pirmame pastatyme, tad nemanau, kad jo reikia. Tai nėra realybės šou. Kurėno į sceną tikrai netempsime. Ieškome meninių ženklų, atitikmenų. Gyvenimo, pamatyto per scenos prizmę bei perkošto per muziką.

Operai reikalingas vizualumas, tad jau gaminamas įdomus sceną užpildysiantis maketas. Duok Dieve viską, kas sumanyta, scenoje turėti. Tada tai bus puota ir akims, ne tik ausims.

Žaneta SKERSYTĖ

G. Padegimo asmeninio albumo nuotraukos

Jauno žmogaus klystkeliai prasideda nuo mažmožių

Dažnai sakoma, kad jaunas žmogus gali nuversti kalnus vedamas vien jaunatviško entuziazmo. Bet panašu, kad tokia pat energija, naudojama netinkamai, gali nuvesti ne į aukštumas, o į priešingą pusę. Atrodo, būtent šiuo keliu pasuko ir viena dar mokykloje tebesimokanti jauna šilališkė.

Žydrūnė JANKAUSKIENĖ

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr.78

Prenumeruoti šį RSS naujienų kanalą