Logo
Spausdinti šį puslapį

Šilališkiai turi daugiau galimybių kasdieniam susisiekimui rinktis dviratį

Šilalėje gerai išvystyta dviračių in­frast­­ruktūra A. AMBROZOS nuotr. Šilalėje gerai išvystyta dviračių in­frast­­ruktūra A. AMBROZOS nuotr.

Žalesnė ateitis dar niekada nebuvo tokia svarbi. Per pastaruosius kelerius metus miestų gyventojai visame pasaulyje ėmė domėtis tvaresniu ir ekologiškesniu gyvenimo būdu. Važiavimas dviračiu įsitvirtino kaip viena ekologiškiausių transporto rūšių, padedanti keliauti atsakingiau ir teikianti naudos tiek fizinei, tiek psichinei žmogaus sveikatai.

Atskiri dviračių takai nebūtini

Ne veltui Amsterdamas va­di­­namas dviratininkų rojumi. Ny­­derlandų sostinė gali di­­džiuo­tis 400 kilometrų ilgio pla­čių dviračių takų tink­lo in­frast­ruk­tūra. Mieste dvira­čių yra daugiau nei gyventojų – beveik 900 tūkstančių. Dau­giau kaip 50 proc. visų kelionių mieste vyksta šia dvirate transporto priemone, važiuojama specia­liais dviračių takais arba lėto eismo gatvėmis. Vietiniai dviračiais traukia tiek į darbą, tiek į parduotuvę. 

Vis dėlto Lietuvos dviratinin­kų bendrijos tarybos narys Edu­­ardas Kriščiūnas teigia, kad dviračiams tinka ne tik dviračių takai, bet ir ramaus eis­mo keliai. Jais kuo puikiausiai galima važiuoti bendru srautu, t. y. keliuose, kuriuose greitis yra iki 30 km per valandą ir nėra sunkiojo transporto eismo.

Pašnekovo teigimu, prieš 100 metų Nyderlanduose as­fal­tuo­ti būdavo tik dviračių takai, o automobiliai šalia dviračių takų važiuodavo žvyrkeliu. Dar ir dabar kai kurie keliai planuojami taip, kad išasfaltuojamas tik dviračių takas greta kelio, kuris pravažiuojamas kone tik traktoriais. 

„Taip daroma sąmoningai ska­tinant dviračių eismą, nes žmonės į kitą kaimelį automobiliu gali nuvažiuoti ir aplinkkeliu. Žmogus gali rinktis: ar­ba važiuoti dviračiu tiesiai 10 minučių, arba per tą patį laiką nuvažiuoti automobiliu, bet aplinkiniu keliu. Tai – darnumo principas. Skatinama, jog važiuoti dviračiu žmogui užtruktų tiek pat laiko, kiek automobiliu, arba net mažiau. Be to, dvirate transporto priemone pasiekus kelionės tikslą, nereikia mokėti už automobilio stovėjimą“, – sako E. Kriš­čiū­nas.

Dviračių infrastruktūra išvystyta

Šilalės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistė Giedrė Fasci tikina mies­te matanti tikrai daug dviračiais važinėjančių žmonių. 

„Dviračių ta­kų mieste labai daug, infrastruk­tūra tik­rai gerai išvystyta. Dau­giausiai ta­kų skir­ta ir dviračiams, ir pėstie­siems, jie pada­ly­ti per pusę. Dvi­ra­čių takai pa­dengti specia­­lia danga, gal tik pa­lei tvenkinį vienoje pu­sėje dviratininkams važiuoti mažiau patogu, nes išklota trinkelėmis. Tačiau kito­je – takelis lygus“, – sako specia­listė.

Šilalės rajono savivaldybės In­vesticijų ir statybos skyriaus ve­dėjas Martynas Remeikis teigia, jog savivaldybės administ­racija šiuo metu renka ir sistemina informaciją apie rajone esančius pėsčiųjų bei dviračių takus, jų techninę būklę ir atitiktį eismo saugumo reikalavimams. Atlikus surinktos informacijos analizę, bus sprendžiama dėl tolesnės pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros plėtros. Savivaldybės administ­racija taip pat intensyviai bendradarbiauja su valstybės įmone Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl galimybės įrengti takus prie jos valdomų valstybinės reikšmės kelių. 

„Mūsų tikslas – išvystyti vien­tisą, saugų ir gyventojams patogų takų tinklą, kuris tarnautų ne tik aktyviam laisvalaikio praleidimui, bet ir kasdieniam susisiekimui su darbovietėmis ar socialiai reikšmingais objektais“, – teigia M. Remeikis. 

2021 m. Šilalėje nutiesta 700 metrų naujų pėsčiųjų ir dvira­čių takų, 200 m naujų šaligat­vių. 2022 m. planuojama įrengti ne mažiau kaip 1,2 km pėsčiųjų ir dviračių takų. 

Informacija parengta, bend­radarbiaujant su Lietuvos Res­publikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra ir finansuojama Europos regioninės plėt­ros fondo lėšomis.

Atnaujinta Antradienis, 29 kovo 2022 10:03
2016 © „Šilalės artojas“ – Šilalės rajono laikraštis. Visos teisės saugomos