Šilališkiai turi daugiau galimybių kasdieniam susisiekimui rinktis dviratį
Žalesnė ateitis dar niekada nebuvo tokia svarbi. Per pastaruosius kelerius metus miestų gyventojai visame pasaulyje ėmė domėtis tvaresniu ir ekologiškesniu gyvenimo būdu. Važiavimas dviračiu įsitvirtino kaip viena ekologiškiausių transporto rūšių, padedanti keliauti atsakingiau ir teikianti naudos tiek fizinei, tiek psichinei žmogaus sveikatai.
Atskiri dviračių takai nebūtini
Ne veltui Amsterdamas vadinamas dviratininkų rojumi. Nyderlandų sostinė gali didžiuotis 400 kilometrų ilgio plačių dviračių takų tinklo infrastruktūra. Mieste dviračių yra daugiau nei gyventojų – beveik 900 tūkstančių. Daugiau kaip 50 proc. visų kelionių mieste vyksta šia dvirate transporto priemone, važiuojama specialiais dviračių takais arba lėto eismo gatvėmis. Vietiniai dviračiais traukia tiek į darbą, tiek į parduotuvę.
Vis dėlto Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Eduardas Kriščiūnas teigia, kad dviračiams tinka ne tik dviračių takai, bet ir ramaus eismo keliai. Jais kuo puikiausiai galima važiuoti bendru srautu, t. y. keliuose, kuriuose greitis yra iki 30 km per valandą ir nėra sunkiojo transporto eismo.
Pašnekovo teigimu, prieš 100 metų Nyderlanduose asfaltuoti būdavo tik dviračių takai, o automobiliai šalia dviračių takų važiuodavo žvyrkeliu. Dar ir dabar kai kurie keliai planuojami taip, kad išasfaltuojamas tik dviračių takas greta kelio, kuris pravažiuojamas kone tik traktoriais.
„Taip daroma sąmoningai skatinant dviračių eismą, nes žmonės į kitą kaimelį automobiliu gali nuvažiuoti ir aplinkkeliu. Žmogus gali rinktis: arba važiuoti dviračiu tiesiai 10 minučių, arba per tą patį laiką nuvažiuoti automobiliu, bet aplinkiniu keliu. Tai – darnumo principas. Skatinama, jog važiuoti dviračiu žmogui užtruktų tiek pat laiko, kiek automobiliu, arba net mažiau. Be to, dvirate transporto priemone pasiekus kelionės tikslą, nereikia mokėti už automobilio stovėjimą“, – sako E. Kriščiūnas.
Dviračių infrastruktūra išvystyta
Šilalės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistė Giedrė Fasci tikina mieste matanti tikrai daug dviračiais važinėjančių žmonių.
„Dviračių takų mieste labai daug, infrastruktūra tikrai gerai išvystyta. Daugiausiai takų skirta ir dviračiams, ir pėstiesiems, jie padalyti per pusę. Dviračių takai padengti specialia danga, gal tik palei tvenkinį vienoje pusėje dviratininkams važiuoti mažiau patogu, nes išklota trinkelėmis. Tačiau kitoje – takelis lygus“, – sako specialistė.
Šilalės rajono savivaldybės Investicijų ir statybos skyriaus vedėjas Martynas Remeikis teigia, jog savivaldybės administracija šiuo metu renka ir sistemina informaciją apie rajone esančius pėsčiųjų bei dviračių takus, jų techninę būklę ir atitiktį eismo saugumo reikalavimams. Atlikus surinktos informacijos analizę, bus sprendžiama dėl tolesnės pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros plėtros. Savivaldybės administracija taip pat intensyviai bendradarbiauja su valstybės įmone Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl galimybės įrengti takus prie jos valdomų valstybinės reikšmės kelių.
„Mūsų tikslas – išvystyti vientisą, saugų ir gyventojams patogų takų tinklą, kuris tarnautų ne tik aktyviam laisvalaikio praleidimui, bet ir kasdieniam susisiekimui su darbovietėmis ar socialiai reikšmingais objektais“, – teigia M. Remeikis.
2021 m. Šilalėje nutiesta 700 metrų naujų pėsčiųjų ir dviračių takų, 200 m naujų šaligatvių. 2022 m. planuojama įrengti ne mažiau kaip 1,2 km pėsčiųjų ir dviračių takų.
Informacija parengta, bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra ir finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.